به گزارش خبرساز ایران، شاید شما کاری را در یک شرکت بسیار باثبات شروع کردهاید و بهترین رئیس دنیا را دارید، اما توجه داشته باشید که رئیستان میتواند یک شبه عوض شود یا اینکه شرکتتان ممکن است توسط شرکت بزرگتر دیگری خریداری شود و پس از آن داستان همیشگی تعدیل نیرو پس از ادغام رخ دهد.
نکته اینجاست که هیچ کدام از ما از آینده کاری خود چیزی نمیدانیم. در اینجا بعضی از کارهایی که میتواند به شما در رفع این نگرانیها کمک کند آمده است:
– یک پرونده خاص روی رایانه خود ایجاد کنید.
– رزومه بهروز شده خود را در آنجا نگه دارید.
– تقاضای کار مشخص و هدفمندی را تهیه کنید.
همیشه به پاسخ این سوال بیندیشید که: «چه کاری انجام خواهم داد اگر فردا شغلم را از دست بدهم؟»
– روی یک برنامه کاری کلی تمرین کنید و یک پرونده خاص باز کنید.
– سعی کنید فایلی برای ثبت مدارک و تجربیات کاری خود ایجاد کنید. این اولین چیزی است که باید انجام دهید.
– در ادامه نیز باید هر زمان که وقت کافی داشتید نسبت به تکمیل این فایل اقدام کنید تا در صورت وقوع مسائل پیشبینی نشدهای که به نفع شما نباشند، از آمادگی کافی برای مقابله با مشکلات جدی برخوردار باشید.
اهمیت رزومه بهروز شده
شما میتوانید بهصورت روزانه عملکردهای خود را بهروز کنید و این کار واقعا اهمیت دارد حتی اگر آن را برای کسی نفرستید.
به عنوان یک انسان، طبیعی است که موارد بسیاری را فراموش کنید پس بهتر است همه چیز را بنویسید و به آنها موارد جدید را اضافه کنید.
بسیاری از افراد هنگام نوشتن رزومه کاریشان فقط عنوان شغلی، تاریخ گرفتن شغل و دو جملهای را ذکر میکنند که مسئولیت آنها را توضیح میدهد که این کافی نیست و باید با اطلاعاتی راجع به میزان افزایش فروش، کسب سود برای شرکت و… تکمیل شود، چرا که همین موارد هستند که برای سابقه متقاضیان ارزشآفرین هستند.
یک رزومه بد در واقع میتواند شما را از یافتن شغلهای بهتر باز دارد به جای آنکه بتواند در یافتن آنها به شما کمک کند.
در حوزه کاری خود شناخته شوید
دو شیوه شناخته شدن خارج از شرکت وجود دارد: اول، در سازمانهای حرفهای مشارکت کنید و صرفا به شرکت در جلسات شرکت اکتفا نکنید. راه دوم نوشتن مقالاتی است که افراد در صنعت شما بخوانند.
شناخته شدن شما در میان همکاران و صاحبان شرکتها میتواند در آینده باعث شود تا با دردسر کمتر و با صلابت بیشتر به دنبال شغل جدیدتان بگردید.
نتیجه گیری
اندیشیدن به اینکه «چه کاری خواهم کرد اگر فردا شغلم را از دست بدهم؟» میتواند به شما کمک کند تا آماده باشید هر نوع تصمیمی را به موقع اتخاذ کنید.
این موضوع که از نظر بعضیها یک نوع بدبینی بیمورد و وسواس فکری تلقی میشود، در واقع نوعی آیندهنگری و عاقبتاندیشی است.
در واقع آن کارمند یا مدیری که عاقبتاندیش و آیندهنگر است با اعتماد به نفس بیشتری کار میکند و مجبور نیست که به خاطر مصلحتاندیشی و ترس از بیکار شدن و از دست دادن شغل فعلیاش به همه باج بدهد و بترسد.
یکی از واقعیتهایی که در دنیای کارمندی و مدیریتی بارها به اثبات رسیده این است که هیچگاه نمیتوانید همیشه به رابطه با رئیس خود وابسته باشید تا کارتان را ادامه دهید.
ثبت دیدگاه