متن کامل نقد مهدیزاده را میخوانید:
متن کامل نقد مهدیزاده را میخوانید:
۱- مرداد ۱۳۸۶ پروژه احداث خط قطار حومهای تهران، قرچک، ورامین و پیشوا با بوق و کرنای نوشآبادی نماینده وقت مردم در مجلس، کلنگ خورد که مجری طرح آن شرکت قطارهای شهری کشور و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بودند(توجه شود که شرکت مترو در این پروژه وجود خارجی نداشت)!
۲- در این مراسم، سعیدلو معاون اجرایی رئیس جمهور، دانشجو استاندار تهران و زیاری مدیرعامل راه آهن کشور در ایستگاه راه آهن ورامین حضور داشتند و بازهم خبری از محسن هاشمی مدیرعامل مترو تهران و حومه نبود.
۳- اواخر دوران نمایندگی نوشآبادی در مجلس هفتم و در همان سال ۸۶ موج اعتراض جمعی از خواص، مردم و اعضای شوراهای شهر منطقه باعث شد تا قضیه تشکیک این پروژه بین قطار حومهای و مترو شکل بگیرد که با روی کار آمدن نقوی در مجلس هشتم، این موضوع در دستور کار قرار گرفت تا ماهیت پروژه به «مترو» تغییر پیدا کند.
۴- با پیگیریهای نقوی و دیگر مسئولان، بالاخره هیئت وزیران در جلسه ۱۷ خرداد ۹۱ «تغییر دستگاه اجرایی طرح قطار حومهای تهران – ورامین –گرمسار از شرکت راهآهن جمهوری اسلامی به شرکت قطار شهری تهران و حومه (مترو)» را تصویب کردند و این مصوبه طی نامه شماره ۶۶۹۲۳/ ت ۴۸۱۷۰ هـ مورخ ۱۰ تیرماه ۹۱ به وزارت راه و شهرسازی و معاون برنامهریزی رئیس جمهور ابلاغ شد.
۵- اگر بگذریم از اینکه بعد از گذشت ۱۷ سال از کلنگزنی این پروژه، که حدود ۶ سالش در زمان نمایندگی نوشآبادی بوده و هنوز بهرهبرداری از آن شکل نگرفته است، باید سئوال مهمی مطرح کرد که چرا در سال ۸۶ دروغ بزرگی به نام «احداث مترو» برای مردم شریف قرچک و ورامین و پیشوا گفته شد؟
۶- سئوال پایانی نیز این است که چرا مردم در انتخابات مجلس دوازدهم باید دوباره به فردی رأی بدهند که اولاً در سال ۸۶ دروغ بزرگی به نام «مترو» را به خورد مردم داد و ثانیاً در حدود ۶ سال بر کرسی نمایندگی بودنش، نتوانست این پروژه مهم و حیاتی برای مردم را بعد از ۱۷ سال به سرانجام برساند؟
۷- نکته مهمی که مردم در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم اثبات کردند، این است که از نماینده فعلی خود در مجلس گذر کردهاند و در دور دوم نیز با رأی به تازه نفسی و جوانی و انگیزه «علی خزایی»، شاید یکی از معضلات مهم جنوب شرق استان تهران یعنی «حملونقل ریلی» را به دست او حل کنند و از رفت و آمد با «مترو» لذت کافی را ببرند.
ثبت دیدگاه