حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ دی , ۱۴۰۳ 26 جماد ثاني 1446 Friday, 27 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6679 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1×
تعامل مدرسه و دانشگاه با مدیریت شهری(۱)
14 شهریور 1402 - 21:40
0
حقوق شهروندی- ۲۹

«حمیدرضا هداوندی» عضو شورای اسلامی شهر شریف‌آباد در سلسله مطالبی به حقوق شهروندی پرداخته و در این قسمت، به مناسبت قرار گرفتن در ایام آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‎ها، درباره «تعامل مدرسه و دانشگاه با مدیریت شهری» نوشته که بخش اول است و به کالبدشکافی این موضوع از جوانب مختلف پرداخته است.

پ
پ

به گزارش خبرساز ایران، حمیدرضا هداوند که سال‎ها سابقه فعالیت در شهرداری ورامین و شورای شهر شریف‎آباد را دارد، در بیست و نهمین مطلبش نوشته است:

«امروزه شناخت و پیاده‌سازی مدیریت دانش به عنوان روح حاکم بر اعمال سازمانی و اثربخشی بر توسعه مدیریت شهری ضروری است که البته این نوع مدیریت، یکی از مباحث جدید است که به شدت مورد استقبال و توجه دانشمندان علم «سازمان مدیریت شهری» قرار گرفته و در زمینه اثربخشی آن بر مدیریت شهری می‌تواند یک رکن مهم باشد.

برای افزایش ارتقا و بهبود مدیریت شهری، به نظر می‌رسد اجرای اصول و مفاهیم مدیریت دانش در زمینه توسعه مدیریت شهری می‌تواند به نحو چشمگیری ما را در رسیدن به این هدف یاری کند؛ چراکه شهرداری‌ها در سطح جهانی از جمله سازمان‌هایی هستند که نقش مهمی در توسعه کشورها و گسترش عرصه‌های مدنی دارند.

این سازمان‌ها در ایران از جایگاه اصلی خود که برنامه‌ریزی و مدیریت امور شهری است، دور مانده و تبدیل به سازمان‌هایی با نیروی انسانی ناکارآمد و خدمات نه چندان باکیفیت، به ویژه در شهرهای متوسط و کوچک شده‌اند.

جدایی عرصه‌های علمی و عملی در کشورهای در حال توسعه از جمله ایران سبب شده جستارهای آکادمیک چندان در بند مسائل و مشکلات داخلی به ویژه امور مربوط به شهرداری‌ها نباشد و از این مسائل فاصله بگیرند که این کمبودها نیازمند توجه مؤثر و تعامل گسترده بین مدارس و دانشگاه‎ها با مدیریت شهری هستند.

مدیریت دانش باید در شهرداری‌ها و شوراها تأثیر مستقیمی در افزایش و ارتقای سرمایه هویتی شهر، یعنی ایجاد شخصیت شهری متمایز بگذارد.

درواقع، این مدیریت علمی و آکادمیک باید توانایی یک شهر در پاسخگویی به حوادث و رویدادهای مختلف را تقویت کند و مدیریت شهری با ذی‌نفعان گوناگون تبادلات و ارتباطات دانشی داشته باشد؛ بررسی تأثیر دانش بر ارتقا و توسعه اقتصاد شهر با رونق کسب و کار، ایجاد شرکت‌ها و کارخانه‌های جدید و اینکه شوراها و شهرداری‌ها چقدر توانسته‌اند بر دانش شهروندان بیافزایند نیز از مسائل مهم محسوب می‎شود».

ادامه دارد…

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.