حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۷ دی , ۱۴۰۳ 26 جماد ثاني 1446 Friday, 27 December , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 6679 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1×
رشد بزرگ با شغل‌های کوچک
21 تیر 1402 - 9:30
1
مشاغل خانگی در بیشتر کشورهای دنیا به‌ عنوان یکی از پایه‌های توسعه و کسب درآمد به ‌شدت جدی گرفته شده‌اند.
پ
پ

به گزارش خبرساز ایران، براساس گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی، ۳۰درصد کسب‌وکارهای خرد و متوسط را در جهان مشاغل خانگی تشکیل می‌دهند؛ نزدیک به یک سوم شغل‌ها. با هم نگاهی به اهمیت و وضعیت مشاغل خانگی در نقاط مختلف جهان می‌اندازیم.

اروپا
گفته می‌شود که هلندی‌ها با ۱۳٫۷درصد، بیشترین شاغلان خانگی را در اروپا به‌ خود اختصاص داده‌اند.  معروف‌ترین مثال در این زمینه را هم که باید کشور سوئیس بدانیم. همه می‌دانید که ساعت‌های سوئیسی چقدر خوب و باکیفیت هستند. بیشتر قطعات این ساعت‌ها و خود این ساعت‌ها در کارگاه‌های خانگی شکل می‌گیرد.

تایوان
یکی از معروف‌ترین شعارهای مربوط به مشاغل خانگی را تایوانی‌ها دارند. زمانی تحلیل‌گران اقتصادی، توسعه تایوان را به‌عنوان یک الگو به جهانیان معرفی می‌کردند، چرا که این جزیره نه‌تنها منابع معدنی و خاک حاصلخیز و … نداشت، بلکه به ‌خاطر صخره‌ای بودن نمی‌شد در آن کار خاصی هم کرد، اما شعارهایی چون «هر خانه، کارخانه و هر کارخانه، خانه است» باعث شد تایوان جزو کشورهای توسعه‌یافته‌ دنیای امروز قرار بگیرد.

ایتالیا
ایتالیا هم جزو کشورهایی است که مشاغل خانگی در آن طرفداران زیادی دارد. جالب اینکه گفته می‌شود شما حتی با تخصص داشتن در صنایع ‌دستی، می‌توانید به نوعی ویزای این کشور را دریافت کرده و در آن مشغول به ‌کار شوید. رایج‌ترین مشاغل خانگی ایتالیا را بافندگی، خیاطی، طراحی کیک، قلاب‌دوزی، مقاله‌نویسی، ساخت وسایل چوبی، مجسمه‌سازی و … تشکیل می‌دهند.

چین
رشد اقتصادی چین در دهه‌های اخیر همه را متحیر کرده است. مدتی پیش نیز دولت چین اعلام کرد که در این کشور دیگر فقیری وجود ندارد. از بین ۸۰۰ میلیون شغل ایجاد شده در این کشور، بخش قابل توجهی از آن به مشاغل خانگی مرتبط است؛ ازجمله فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی، کسب درآمد از طریق فضای مجازی و تلفن‌های همراه، تولید مواد غذایی و صنایع ‌دستی در مقیاس کوچک، بازاریابی، مترجمی زبان، کلاس‌های آنلاین و … . نهادهای مختلفی در چین اقدام به آموزش مشاغل خانگی در این کشور می‌کنند.

استرالیا
فکر نکنید چون استرالیا کشوری جدیدالتأسیس است، کاری با کسب ‌و کارهای خانگی ندارد. اتفاقا در این کشور نیز تا ۷ درصد مشاغل خرد و متوسط را همین کسب‌ و کارهای خانگی می‌سازند. نزدیک به ۷۰۰ هزار واحد در زمینه کسب ‌و کارهای خانگی استرالیا سرگرم کار هستند که متوسط فروش هر کدام، ۸۰‌دلار است.

کره‌جنوبی
علی‌اصغر جهانگیری، کارآفرین و مدرس کارآفرینی اشاره می‌کند کره‌ای‌هایی که در خانه‌شان حیاط دارند، حیاط را با طناب، بندکشی کرده و روی بند، با گیره نایلون‌هایی را آویزان می‌کنند. داخل این نایلون‌ها آب و … می‌ریزند و بذرهای گران‌قیمتی را پرورش می‌دهند. با همین کار ساده، کلی درآمد به سبد اقتصادی خانوار جاری می‌کنند.

آمریکا
فکر نکنید که در اقتصاد اول دنیا، مشاغل خانگی اهمیت زیادی ندارد؛ اتفاقا خیلی هم مهم است. در آمریکا به‌طور پاره‌وقت ۲ و نیم میلیون نفر و به‌ صورت تمام وقت ۷ میلیون نفر درگیر مشاغل خانگی هستند. در گذشته، ۳۰ درصد مشاغل و کسب‌ و کارهای کوچک را مشاغل خانگی تشکیل می‌دادند که امروزه این رقم در آمریکا به ۵۰ درصد رسیده است. در این کشور چیزی که امروزه تحت عنوان ستاد ساماندهی مشاغل خانگی داریم، در اداره کسب ‌و کارهای کوچک وجود دارد که مسئولیتش جمع و جور کردن این حوزه است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.